Різдво святого Івана Христителя
Це найбільший з усіх празників св. Івана Христителя. Як празник його
зачаття, так і цей празник уже був відомий у 4 столітті. Поучення на цей
празник знаходимо у св. Івана Золотоустого, св. Амвросія і св. Августина. Цей
останній у своїй проповіді цього дня каже: "Сьогодні празнуємо день різдва
св. Івана. Це честь, якої, на нашу думку, не має ні один святий. У всьому
християнському світі є назначений і почитаний тільки день Різдва Господа і св.
Івана". Св. Августин не згадує тут про празник Різдва Божої Матері, бо в
тому часі цього празника ще не було. На Заході празник Різдва св. Івана
Предтечі знаходиться в найдавнішому календарі африканської Церкви з 5 століття.
У тому часі, коли святкуємо Різдво Івана Христителя, наш народ у дохристиянських часах обходив свято Купала. Про свято Купала в Україні проф. С. Килимник каже: "Найвище, найвибуяліше свято, яким закінчується літній сонячний цикл річних календарних дохристиянських свят - це свято молоді - хлопців та дівчат - КУПАЛО або КУПАЙЛО, що з часом після прийняття християнства, з'єдналося із святом церковним - народженням Івана Христителя. Тому й носить це свято подвійну назву - "ІВАНА КУПАЛА"... Купальська обрядовість та пісні належать, як гаївки та коляди, до найдавніших часів, до первісних поезій та ритуалів на честь життєподателя - сонця". (Український Рік у Народніх звичаях, Том IV, ст. 99).
У тому часі, коли святкуємо Різдво Івана Христителя, наш народ у дохристиянських часах обходив свято Купала. Про свято Купала в Україні проф. С. Килимник каже: "Найвище, найвибуяліше свято, яким закінчується літній сонячний цикл річних календарних дохристиянських свят - це свято молоді - хлопців та дівчат - КУПАЛО або КУПАЙЛО, що з часом після прийняття християнства, з'єдналося із святом церковним - народженням Івана Христителя. Тому й носить це свято подвійну назву - "ІВАНА КУПАЛА"... Купальська обрядовість та пісні належать, як гаївки та коляди, до найдавніших часів, до первісних поезій та ритуалів на честь життєподателя - сонця". (Український Рік у Народніх звичаях, Том IV, ст. 99).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz